plakat 2014 festiwal

Berenika Jakubczak

berenika1 W 2002 roku ukończyła Ogólnokształcącą Szkołę Baletową im. Romana Turczynowicza w Warszawie, gdzie kształciła się pod kierunkiem między innymi Florentyny Kilińskiej, Barbary Sier-Janik, Teresy Memches i Ewy Głowackiej. Finalistka XII Ogólnopolskiego Konkursu Tańca w Gdańsku (2001).

Uczestniczyła w wielu warsztatach i szkoleniach ze znakomitymi zespołami prowadzonymi przez światowej klasy pedagogów i choreografów, takimi jak: Nederlands Dans Theater w Holandii, Les Jeunes Ballet France (Le Jeune Ballet National), Palucca Schule w Dreźnie (Palucca Hochschule für Tanz), w Polsce: Biennale Tańca Współczesnego i Międzynarodowy Festiwal Tańca – Lądeckie Lato Baletowe.

Jeszcze jako uczennica szkoły występowała gościnnie na Euro Art Meeting we Wrocławiu (Europejskim Festiwalu Młodzieży Artystycznej) oraz na wielu koncertach podczas Międzynarodowego Festiwalu Tańca – Lądeckie Lato Baletowe.

Zaraz po ukończeniu szkoły baletowej została zaproszona do francuskiego zespołu Jeune Ballet d’Europe w Marsylii, z którym brała udział w tournée na południu Francji i w Walencji w Hiszpanii.

Od sezonu 2002 rozpoczęła współpracę z zespołem Polskiego Baletu Narodowego w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie, gdzie tańczyła w takich spektaklach, jak:

  • „Jezioro łabędzie”, chor. Irek Muchamiedow;
  • „Dziadek do orzechów”, chor. Andrzej Glegolski;
  • „Śpiąca królewna”, chor. Jurij Grigorowicz;
  • „Bajadera”, chor. Natalia Makarowa;
  • „Romeo i Julia”, chor. Emil Wesołowski;
  • „Oniegin”, chor. John Cranko;
  • „Balanchine i muzy”, („Serenada” chor. George Balanchine, „Musagète” chor. Boris Ejfman);
  • „Czajkowski – misterium życia i śmierci”, chor. Boris Ejfman;
  • „Grek Zorba”, chor. Lorca Massine;
  • „Spartakus”, chor. Emil Wesołowski.

Równocześnie studiowała w Wyższej Szkole Promocji w Warszawie; dyplom obroniła na kierunku Reklama. Swoją nową wiedzę miała okazję wykorzystać w Dziale Promocji Teatru Wielkiego, gdzie, po kontuzji, przeniosła się po 5 latach pracy scenicznej. Zajmowała się organizacją różnego rodzaju wydarzeń – od przygotowania międzynarodowych wystaw do organizacji eventów dla 1000 osób.

Jednak jej fascynacja tańcem nie skończyła się. Wkrótce Berenika Jakubczak otrzymała możliwość dalszego studiowania na kierunku choreologii – system notacji Benesha w Instytucie Benesha w Królewskiej Akademii Tańca w Londynie (Benesh Movement Notation). Tam, po ukończeniu studiów, jako jedyna w 2012 roku uzyskała certyfikat BMN. Jednocześnie otrzymała pracę choreologa i asystentki choreografów w tworzącym się wówczas Polskim Balecie Narodowym pod dyrekcją Krzysztofa Pastora.

Jako asystent choreografów i baletmistrzów miała okazję pracować przy takich baletach jak:

  • „I przejdą deszcze...”, chor. Krzysztof Pastor;
  • „Mooving Rooms”, chor. Krzysztof Pastor;
  • „Romeo i Julia”, chor. Krzysztof Pastor;
  • „Adagio & Scherzo”, chor. Krzysztof Pastor;
  • „Tristan”, chor. Krzysztof Pastor;
  • „The Green”, chor. Ed Wubbe;
  • „Concerto Barocco”, chor. George Balanchine;
  • „Pocałunki”, chor. Emil Wesołowski;
  • „Century Rolls”, chor. Ashley Page;
  • „Dziadek do orzechów i Król Myszy”, chor. Toera van Schayk i Waynan Eagling;
  • „Sześć skrzydeł aniołów”, chor. Jacek Przybyłowicz;
  • „Sen nocy letniej”, chor. John Neumeier;
  • „Święto wiosny”, chor. Wacław Niżyński;
  • „Święto wiosny”, chor. Maurice Bejart;
  • „When You End and I Begin”, chor. Robert Bondara;
  • „Kopciuszek”, chor. Frederick Ashton.

Poza pracą dla Polskiego Baletu Narodowego, współpracowała również z Litewskim Narodowym Teatrem Opery i Baletu w Wilnie, któremu - jako asystentka Krzysztofa Pastora, przekazała choreografię baletu „Tristan”.

Dodatkowo prowadziła również zajęcia z tańca klasycznego i barre au sol dla nauczycieli szkolnictwa specjalnego podczas projektu „Terpsychora do szkół”. Przygotowywała, organizowała i reżyserowała festiwale i taneczne wydarzenia; podczas kilku prowadziła koncerty: „Szalony Dzień Tańca” w Warszawie, „Międzynarodowy Festiwal Tańca – Lądeckie Lato Baletowe”, „Warszawskie Wieczory Choreograficzne” w PKiN i inne.

W wolnych chwilach, jako samodzielny sternik jachtowy, z przyjemnością żegluje po morzach Chorwacji.

Prowadzi: barre au sol.

Fot. archiwum własne

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem
Joomla Templates - by Joomlage.com