plakat 2014 festiwal

Anna Hop

hop1Tancerka i początkująca choreografka. Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Romana Turczynowicza w Warszawie. Zaraz po ukończeniu szkoły dołączyła do zespołu Polskiego Baletu Narodowego. Studiuje komunikację społeczną, PR i marketing medialny na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Laureatka I Ogólnopolskiego Konkursu Baletowego we Wrocławiu, XV Ogólnopolskiego Konkursu Baletowego im. Wojciecha Wiesiołłowskiego w Gdańsku. Stypendystka Prezesa Rady Ministrów, Fundacji „Dzieło Nowego Tysiąclecia” oraz Prezesa Fundacji „Balet”. Brała udział w Maximum Dance Course w Hadze, organizowanym przed Nederlands Dans Theater.

Jako tancerka Polskiego Baletu Narodowego ma na koncie takie role, jak: duet Alabama Song z „Kurta Weilla” oraz Gavotte z „In Light and Shadow” (chor. Krzysztof Pastor), Lalka z „Dziadka do orzechów” (chor. Andrzej Glegolski), Pas de trois z „Jeziora łabędziego” (chor. Irek Mukhamedov), solo w tańcu chińskim z „Dziadka do orzechów i Króla Myszy” (chor. Toer van Schayk oraz Wayne Earling), solo w Karnawale z „Romea i Julii” (chor. Emil Wesołowski), Czerwony Kapturek w „Śpiącej królewnie” (chor. Jurij Grigorowicz wg. Mariusa Petipy), jedna z trzech małych czerwonych w „Święcie wiosny” (chor. Wacław Niżyński). Poza repertuarem klasycznym brała udział w spektaklach Karola Urbańskiego „Babar - tańczący słoń” czy „Short Story” w choreografii Dariusza Lewandowskiego.

W roli choreografki zadebiutowała w 2010 roku na deskach Teatru Wielkiego – Opery Narodowej pracą „W malinowym chruśniaku” do muzyki Marka Grechuty i Takehisy Kosugi podczas II Warsztatów Choreograficznych Kreacje 2. Od tamtej pory co roku prezentuje swoje miniatury choreograficzne: w 2011 „Temat strachu” do muzyki Kenjiego Eno (Cinematic Orchestra Remixes, Kreacje 3), w 2012 „LAB V” do rozrywkowej muzyki lat 50. (Kreacje 4), w 2013 „COLLARS”, muz. Meredith Monk (Kreacje 5), w 2014 „Arctic”, muz. Meredith Monk (Kreacje 6). W czerwcu 2013 roku na deskach Teatru Wielkiego – Opery Narodowej premierę miał spektakl „3xP Panda, Pandamonium, Pandarecki”, zrealizowany w ramach projektu edukacyjnego w choreografii Anny Hop oraz Zbigniewa Czapskiego-Kłody do muzyki Meredith Monk, Krzysztofa Pendereckiego oraz Amona Tobina. W październiku 2013 roku, w szczecińskiej Operze na Zamku, odbyła się premiera spektaklu dla dzieci do muzyki Witolda Lutosławskiego „Bajki ci opowiem...” w choreografii i inscenizacji Anny Hop. Poza teatrem współpracowała jako choreografka przy produkcji filmu Katarzyny Jungowskiej „Piąte: nie odchodź”. Obecnie przygotowuje się do pełnospektaklowego debiutu na deskach Teatru Wielkiego – Opery Narodowej oraz tworzy choreografię w ramach partnerskiego projektu edukacyjnego Teatru Wielkiego – Opery Narodowej i Den Norske Opera & Ballett (Norwegia) „Poznanie przez taniec”.

Prowadzi: warsztat choreograficzny oraz interpretacje muzyczno – ruchowe.

Fot. Raphaël Rautureau

 

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem
Joomla Templates - by Joomlage.com